Kwalen aan de bloedsomloop : lesbrief1126424-9-2009 10:19:0245http://downloads.slo.nl/Repository/Forms/AllItems.aspxpdfFalsepdfapplication/pdf SLO-publicatie2009Bakker, A. de;Boersma, K.;Leffers, N.;Theun MeestringaHet Platform Taalgericht Vakonderwijs ontwikkelde in samenwerking met didactici en docenten dertien taalgerichte lessenseries voor verschillende vakken en onderwijstypen. De lesbrieven besteden aandacht aan de betreffende vakinhoud en aan de taal die helpt de vakinhoud te verwerken. Deze lessenserie over kwalen aan de bloedsomloop maakt duidelijk hoe taalgerichte vakdidactiek in het vakgebied biologie eruit kan zien.
Wetenschapsoriëntatie bij wiskunde in de tweede fase vwo1148112-8-2015 16:16:59163http://downloads.slo.nl/Repository/Forms/AllItems.aspxpdfFalsepdfapplication/pdf SLO-publicatie2015Kemme, S. De aansluiting tussen vwo en wo is nog steeds voor verbetering vatbaar. Het wo zet zich daarvoor in door intensievere en meer interactieve studievoorlichting, het vwo door meer academische vorming. De mogelijkheden die vwo-scholen hierbij hebben worden samengevat in de term wetenschapsoriëntatie. Voor een groot aantal vakken in het voortgezet onderwijs is een analyse gemaakt die de relatie tussen dat vak en wetenschapsoriëntatie laat zien. In deze publicatie betreft dat het vak wiskunde. Pdf-bestand
Monitoring vernieuwde examenprogramma aardrijkskunde vmbo: Samenvattend eindrapport2475622-11-2017 13:56:4177http://downloads.slo.nl/Repository/Forms/AllItems.aspxpdfFalsepdfapplication/pdf SLO-publicatie2017Han Noordink;Frederik Oorschot;Elvira FolmerNadat in de tweede fase havo/vwo in augustus 2007 een nieuw examenprogramma voor aardrijkskunde werd ingevoerd, is in 2010 het besluit gevallen om ook een nieuw programma voor aardrijkskunde in het vmbo in te voeren. Dit rapport is een verslag van het onderzoek heeft betrekking op de implementatie van het nieuwe examenprogramma, zoals dat in augustus 2013 op alle vmbo-scholen werd ingevoerd (te starten in het derde leerjaar) en in mei 2015 voor het eerst werd geëxamineerd. De ervaringen van zowel docenten als leerlingen zijn onderzocht. Concreet is onderzocht in hoeverre docenten en leerlingen tevreden zijn over een aantal specifieke aspecten van het nieuwe examenprogramma en welke knelpunten zij ervaren.Pdf-bestand
Veelgestelde vragen rond taalgericht vakonderwijs1255924-3-2019 01:00:1114247htmlFalseaspxVeelgestelde vragen rond taalgericht vakonderwijs en het Platform Taalgericht Vakonderwijs. Website artikelpagina
Genres in schoolvakken1256024-3-2019 01:00:113422htmlFalseaspxGenres in schoolvakken is geschreven voor studenten aan eerste- en tweedegraads lerarenopleidingen in alle vakken en voor leraren in het voortgezet onderwijs. Website artikelpagina
Werken aan vaktaal1256124-3-2019 01:00:116955htmlFalseaspxHoe kan ik als docent zowel aan de inhoud van mijn vak werken als aan de taal waarmee je die vakinhoud weergeeft? In deze vier brochures is per vakkencluster uitgewerkt hoe de leraar binnen zijn eigen vakkencluster taalgericht kan werken...Website artikelpagina
Coachen op taal1256224-3-2019 01:00:116251htmlFalseaspxDe dvd met brochure 'Coachen op taal' beoogt docenten te helpen bij het samen werken aan een taalgerichte didactiek. Website artikelpagina
De kijkwijzer1256324-3-2019 01:00:1110716htmlFalseaspxMet de 'Kijkwijzer voor taalgericht vakonderwijs' kunt u de wijze waarop uzelf of een collega-docent aandacht besteedt aan de rol van taal in lessen van diverse vakken gericht observeren en analyseren.Website artikelpagina
Contact1256724-3-2019 01:00:112416htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Disclaimer1256824-3-2019 01:00:111802htmlFalseaspxWebsite artikelpagina